04/03/2020
El Centre de Formació d’Adults del Pla de l’Estany va acollir ahir vespre la segona sessió plenària del Consell Escolar Municipal de Banyoles. La directora, Núria Crous, i una representació del claustre van donar la benvinguda i van presentar l’oferta formativa del centre, que en aquests moments atén 466 alumnes i té 166 persones en llista d’espera.
Durant la reunió el CEM va exposar el procés de treball de les diverses comissions. La Comissió de Planificació es va referir a la tasca realitzada per afrontar la davallada de natalitat a la ciutat i va presentar dues propostes d’acord.
Es va presentar la necessitat del territori de disposar de recursos per atendre la diversitat, cada vegada més present a les aules, tant a primària com a secundària, i es va concretar en :
El CEM va prendre aquest acord i també l’acord de posar de nou en coneixement del Departament d’Educació el fenomen que es produeix al territori, és a dir, el fet que molts infants escolaritzats aquí marxin durant un temps més o menys llarg i retornin al sistema educatiu, sovint sense haver estat escolaritzats, tot sol·licitant que aquests infants tinguin la consideració de nova incorporació al sistema educatiu i alumnat d’aula d’acollida.
La comissió d’Alumnes va exposar les reunions que ha realitzat durant aquesta primera part del curs i alguns dels temes que s’ha estat plantejant, en l’àmbit de l’oci, la formació i la participació en activitats de l’entorn. Entre aquests temes van exposar que estan estudiant la possibilitat de realitzar una festa de final de curs conjunta.
Tabmé la comissió de Ciutat i Recursos va compartir el treball realitzat, on hi han participat representants de mestres i professors dels diferents centres, pares i mares i entitats. La priorització d’aquesta comissió és la de treballar sobre la mobilitat segura, sostenible i saludable, focalitzant en la sensibilització i conscienciació dels infants i joves i les famílies.
Finalment es va exposar que s’està obrint un espai de treball per reflexionar sobre la igualtat d’oportunitats i l’atenció a l’alumnat d’educació especial a les aules i als espais de lleure.