25/11/2016
Amb motiu de l’encesa de llums a la ciutat de Banyoles el proper divendres 2 de desembre, alumnes de tots els instituts de la ciutat han confeccionat un màping a la Plaça Major. L’objectiu de la iniciativa és que els alumnes s’impliquin en un projecte de ciutat, que utilitzin eines conegudes per implementar-les en altres àmbits, fomentar la creativitat i el treball en grup entre alumnes i entre professors d’altres instituts. Aquest projecte s’emmarca en les Jornades sobre Intel·ligències Múltiples a l’Aula (J-IMA) que es celebren a Banyoles els dies 2, 3 i 4 de desembre, organitzades per la Universitat de Girona.
El fil conductor és l’encesa de llums de Nadal, tot i que el tema, la tècnica, els continguts i l’avaluació han estat concretats per cada institut.
Els alumnes de Casa Nostra han creat un màping intercursal, que gira entorn al tema de l'encesa de llums de Nadal i el que creuen que aquest fet representa pels infants.
Un grup de tretze alumnes que cursen l'optativa de tecnologia a 4t d'ESO participen en nom de l’Institut Pla de l’Estany al màping amb el tema dels videojocs, realitzat amb les tècniques de la programació Scratch i l’Stop Motion.
L’institut Pere Alsius participa amb dos grups dels cursos d’emprenedoria, i el màping anirà sobre aquest tema.
L’institut Brugulat participa en el màping amb alumnes de 4rt d’ESO i 1er de batxillerat i han experimentat amb diferents tècniques com poden ser l’Stop Motion, el dibuix, la pintura, el volum, el treball amb llums, l’edició de vídeo i el control de la càmera per a fer la filmació pròpiament dita.
Idea de la iniciativa: Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Banyoles.
Autors de la proposta: Miquel Rustullet Reñé, Anna Roura Ballell, Joan Carol Tarrús, Josep Masdevall Vidal, Assumpta Planas, Andreu Elias, Xevi Sala i Maria Doñate
Centre/entitat dels autors: Departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica – UdG, Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles, INS Pere Alsius, INS Josep Brugulat, INS Pla de l’Estany i Escola Casa Nostra.
Més informació sobre les Jornades al web de J-IMA