28/01/2022
El gomet
A l'escola treballen el temps. Tenen gomets amb forma de sol, núvols i botes d'aigua a P3 i mapes meteorològics a sisè.
A l'Arnau els gomets li encanten i, quan pot, es cola a les aules dels grans i els enganxa en els mapes.
-En deu minuts hem de ser a l'escola- crida la mare mentre pentina a la germana petita de l'Arnau .
A fora fa sol, però ell té el gomet de les botes d'aigua i segueix descalç als peus del llit.
-Arnau, les esportives - li diu la mare – Espavila.
Ell fa que no amb el cap, a l'escola van escriure que avui havia de ploure.
-Vull les botes d'aigua.
-És tard i fa sol, vols afanyar-te!
Ell no es mou. El gomet se li ha enganxat entre els dits i les idees.
-No, no, no! Vull les botes.
En tres segons que semblen mil les coses es descontrolen. La mare crida, la menuda plora i l'Arnau es tira pel terra picant de peus demanant les botes una i altra vegada.
Les nou i deu i ara hi ha tempesta dins de casa.
Avui arribaran tard a escola i ja no importarà si plou o fa sol. L'Arnau calçarà les botes cofoi i la mare es preguntarà, un cop més, la importància de la baralla estèril que els ha portat al límit a tots.
Avui plourà en el seu cap i en el seu cor, sense saber si ha fet bé de deixar-lo fer la seva quan la imposició coherent ha desfet, per uns moments, tots els seus esquemes de mare.
Per un gomet, per unes botes.
Mireia Marés