Vols estar al dia de la programació educativa de Banyoles?

Uneix-te a la llista

*Camp requerit

×

Gran èxit de convocatòria a la Taula Rodona organitzada per l'Associació Catalana per al Foment de la Lectura

30/01/2012

L’Associació, “ que té un sentit col·laboratiu i solidari” tal i com va apuntar la seva presidenta, Anna Sardà, va donar-se a conèixer explicant als assistents els seus objectius i futurs projectes.

La presidenta també va recalcar que la marca que representa l’Associació també vol simbolitzar el concepte del compromís i del treball conjunt.

L’acte
Van iniciar l’acte el president del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, sr. Jordi Xargay, qui va remarcar el valor de la creació d’una iniciativa com aquesta en un moment com l’actual. També va donar suport a la entitat l’adjunt de direcció d’Ensenyament, sr. Josep Fernàndez, en el seu discurs va comentar que  “Els fins de l'associació coincideixen de ple amb els objectius del Departament d'Ensenyament, però aquests tenen un valor afegit, ja que la iniciativa social implica la voluntat de col·laborar i participar”.





De les participacions dels ponents a la taula rodona es van poder treure conclusions molt interessants, i no podia ser d’una altra manera donada la seva experiència i coneixement sobre el tema. El primer ponent, l’escriptor Vicenç Pagès va apuntar cinc idees errònies sobre la lectura amb les quals trencava alguns mites socials sobre la lectura, com per exemple que  “Els pares han de dir als nens que llegeixin”, ja que “els nens fan el que fan els pares i no el que els diuen, per tant si diuen que s'ha de llegir, però miren la tele, els nens aprenen que han de veure la televisió i dir que s'ha de llegir”

Desprès va prendre la paraula Sandra Masdevall, qui va explicar les seves experiències amb nens de primària, i ens va explicar que “cal aprendre un nou codi de comunicació, si no som els primers de llegir és impossible crear complicitats i bons lectors”

En tercer lloc va fer la seva aportació Albert Pons, professor de secundaria, la seva ponència es va basar en la recerca de les formules màgiques,” però per la lectura no hi ha receptes màgiques”, va dir. “La màgia és la que envolta el fet de llegir,” i  ens va recordar que “no n'hi ha prou en saber llegir, s'ha de comprendre, descobrir els misteris que hi ha darrere les paraules...”, i ens va convidar a compartir entre tots la feina d’ensenyar a llegir, un compromís que no ha de ser exclusiu dels mestres, sinó també de la família. “Tothom ha d'aportar el que pugui”…i per aconseguir-ho “s’han de buscar estratègies: dedicar temps a la lectura, llegir en veu alta, escoltar-nos, seduir amb la lectura..”

El BlogVeure'n més

Cercador

Historial