En el marc del Debat Cicle Què Funciona en Educació, es plantejaran preguntes clau al voltant del tema: Com fer les polítiques de tria i assignació d’escola més efectives per combatre la segregació escolar a Catalunya?
Quins instruments podem millorar i com? Com millorar les polítiques de quotes (màximes i mínimes), les accions de comunicació (per trencar barreres informatives), els xecs o ajuts escolars (per trencar barreres econòmiques) o la zonificació (per trencar barreres territorials)?
El debat, que serà presentat per Frederic Udina, President del Consell Rector d’Ivàlua, i moderat per Ismael Palacín, Director de la Fundació Jaume Bofill, partirà de la revisió d’evidències que ha elaborat l’investigador Miquel Àngel Alegre en un informe que sintetitza l’evidència generada per recerques i avaluacions sobre polítiques de gestió de l’elecció i assignació escolar en diferents països.
Es comptarà amb la participació especial del Sr. Rafael Ribó, Síndic de Greuges de Catalunya, que ens presentarà les propostes clau identificades en els últims informes del Síndic sobre la segregació escolar a Catalunya.
A més, a la segona part de l'acte, dedicada al Debat i a l’aterratge de la temàtica al nostre context, es comptarà amb els següents experts:
Bernat Albaigés, assessor del Síndic de Greuges de Catalunya
Albert Grau, inspector d'educació
Mercè Massa, gerent del Consorci d’Educació de Barcelona
Jordi Plana, gerent de serveis d'Educació de la Diputació de Barcelona
Anna Roura Ballell, tècnica d'educació del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles
La segregació escolar: la gran assignatura pendent a Catalunya
Com millorar les polítiques de tria i assignació d’escola per combatre la segregació escolar a Catalunya?
30/10/2017 de 18:00h a 19:30h
Palau Macaya, Obra Social "la Caixa"
L’acte es pot seguir en streaming, prèvia inscripció aquí
Més informació al web de la Fundació Jaume Bofill