Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Ahir dijous el Consell Escolar Municipal va celebrar la seva primera reunió plenària a l’escola Can Puig. En aquest primer plenari es va renovar gairebé un 50% dels membres i es va aprovar la composició del CEM per aquest curs.

En aquest plenari es va parlar de la funció del CEM, com a òrgan de debat i representació dels diferents sectors de la ciutat vinculats amb l’educació, i la seva tasca de reflexionar, avaluar i elaborar propostes per incidir en l’activitat educativa i socials de la ciutat. Es va fer una valoració crítica de la tasca duta a terme pel CEM en els darrers anys, que malgrat mantenir una assistència elevada en els plenaris, el seu nivell de participació i de contingut de treball s’ha anat reduint.

Una de les qüestions que la Secretaria Tècnica del Servei d’Educació va posar sobre la taula va ésser els temes que s’han de parlar al CEM:  horaris i dies de lliure disposició, places escolars, com s’ha fet darrerament, o també altres temes com ara l’educació no formal, l’accés a l’esport i altres serveis, aspectes educatius i cívics del carrer, recursos que disposa o que necessita la ciutat, quin model de ciutat educadora volem...

També es va posar sobre la taula quin tipus de participació volem pel CEM – informar, posar en comú, només demanar opinió, crear consciència o analitzar i proposar accions -  considerant que, si bé el nombre de membre del CEM és elevat, un treball amb comissions facilitaria el debat i el tractament de temes més diversos d’una manera més directa i profunda.

En aquest sentit des de la Secretaria Tècnica es va convidar a tots els membres a prendre consciència del seu paper de representants d’un col·lectiu i a participar de les diverses comissions que estan en funcionament o s’engegaran. La idea és proposar algunes comissions amb objectius concrets, obertes a la participació de tothom, i alhora estar atents a temàtiques que els membres del CEM proposin per a treballar en comissions.

En aquest plenari cal destacar la participació nombrosa dels representants d’alumnes dels diferents instituts, que van manifestar el seu interès de fer arribar la veu dels joves al CEM, i la voluntat de treballar diversos temes amb els companys dels instituts.

També es va exposar els temes que treballa la comissió de planificació, enguany centrada en la possible pèrdua de grups de P3, en la revisió de l’adscripció de primària a secundària i en els recursos existents després de l’etapa obligatòria especialment per alumnat amb situació de vulnerabilitat.

Així mateix, des de la Secretaria Tècnica es va proposar la posada en funcionament d’una comissió que tractarà sobre la ciutat i els recursos. El tema principal de treball d’aquesta comissió serà La Guia de Recursos Educatius com a eina, i alhora obrirà l’anàlisi de què ens ofereix la ciutat com a propostes educatives, com podem rendibilitzar-les per a la ciutadania i quines necessitats no queden cobertes.

Finalment, una representació del grup Eduquem en Família va participar al CEM per presentar el programa del 10è aniversari i per presentar el vídeo que documenta què és l’Eduquem en Família, com funciona i quins són els seus valors. El CEM va agrair la tasca que realitzen aquest grup de pares i mares i els va felicitar pel recorregut, en format, continguts i implicació.

El proper plenari tindrà lloc a l’Escola d’Adults durant el mes de març.

 

 

Valoració

Comentaris

Encara no hi ha comentaris, sigues el primer en comentar aquest article!

Fes un comentari

Nom (obligatori)

Correu electrònic (obligatori)

Imatge CAPTCHA
Entreu el codi de seguretat:

Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega