Blogs Banyoles

Benvinguts i benvingudes al Blog del Servei d’Educació, un espai per conèixer, debatre i gaudir de les propostes educadores de la ciutat


Dissabte 11 de març de 2017, a les 7 de la tarda al Centre Excursionista Banyoles, tindrà lloc la conferència “Dades, algorismes i circuits: com descobrirem els fàrmacs del futur”, a càrrec de Miquel Duran.



Aquesta Setmana Santa us podeu treure el diploma de monitor de lleure oficial expedit per la Generalitat de Catalunya.

Amb aquest curs obtindreu les eines i capacitats per intervenir de manera educativa en activitats de lleure infantil i juvenil; aprendreu a organitzar, dinamitzar i avaluar activitats de lleure.

I pels que teniu entre 15 i 17 anys, hi ha el curs de premonitor.

Consulteu l’oferta, requisits i inscripcions al web de l’Oficina Jove

 


El Consell Esportiu del Pla de l’Estany té previstes les activitats següents durant el mes de març.

 

2ª parada Viatge Esportiu Comarcal – Escola Alzina Reclamadora
Diumenge 5 de març al camp de futbol de Fontcoberta

Torneig comarcal de Tennis
Dissabte 11 de març a les pistes de tennis del Vilar (Porqueres)

Trobada escoleta Futbol 7
Diumenge 12 de març a Camós

Trobada comarcal de Judo
Diumenge 12 de març al pavelló de Cornellà del Terri

Rodajoc
Dijous 16 de març a la Plaça del Maig de Cornellà del Terri

3ª parada Viatge Esportiu Comarcal – Escola Bora Gran
Diumenge 19 de març al camp de futbol de Fontcoberta

Lliga territorial Hip Hop
Dissabte 25 de març al Pavelló de La Draga

Curses amb família
Diumege 26 de març al Pavelló de La Draga

Trobada comarcal 6è de primària
Dimarts 28 de març al Parc de La Draga

Divendres actius
Divendres 31 de març a Mas Pagès de Sant Esteve de Guialbes

Més informació i inscripcions al web del Consell Esportiu.



El plenari del Consell Escolar Municipal (CEM) del passat 15 de febrer va aprovar les propostes de modificació de l’adscripció i de la zonificació per a l’educació secundària obligatòria.


ADSCRIPCIÓ

A proposta del Departament d’Ensenyament, la relació d’adscripció dels centres de primària de la comarca s’ha pensat amb l’objectiu de mantenir l’equilibri social entre centes, la proporcionalitat entre nombre d’alumnes i nombre de places que ofereix cadascun i la previsió que es mantingui durant els propers quatre anys, amb revisió.

Centres adscrits a l’Institut Pla de l’Estany:

Escola Baldiri Reixac, Escola La Draga, Escola Camins, Escola Pla de l’Ametller, Escola l’Entorn, Escola el Frigolet i Escola Finestres (Mieres).

Centres adscrits a l’Institut Pere Alsius:

Escola Baldiri Reixac, Escola La Draga, Escola el Frigolet, Escola Carles Fortuny i Escola Bora Gran.

Centres adscrits a l’Institut Josep Brugulat:

Escola Can Puig, Escola Vall del Terri, Escola Alzina Reclamadora i Escola de Sant Esteve de Guialbes.


ZONIFICACIÓ

Arran de l’ampliació de places per a l’ESO en els propers anys, es fa palesa la necessitat de modificar l’actual zonificació per a l’accés als ensenyament d’ESO. A proposta del Servei d’Educació de l’Ajuntament, s’aprova la modificació de la zonificació, que consta de tres àrees d’influència les quals corresponen als tres instituts públics.

Els criteris que han basat la modificació ha estat equilibrar el nombre d’alumnes de cada àrea i vetllar per l’equilibri i la cohesió social d’acord amb el Pla d’Escolarització Extensiva.

A la imatge podeu veure com queda la zonificació actual. Podeu descarregar-vos el plànol clicant la imatge.


 


S'acosta el període de preinscripció pel curs 17-18 i amb la voluntat d'informar les famílies que heu de formalitzar la preinscripció dels vostres fills, s'organitzen les sessions informatives i les jornades de portes obertes.

 

SESSIÓ INFORMATIVA DE P3

El Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles us oferim una sessió informativa sobre la preinscripció pel proper curs a P3: calendari, criteris i puntuació, oferta de grups i places, el dimarts 14 de març a les 8 del vespre a la Sala de Plens de l’Ajuntament.

 

JORNADES DE PORTES OBERTES ALS CENTRES EDUCATIUS

Escola Baldiri Reixac
Dilluns 20 de març, de 3/4 de 5 a 2/4 de 7 de la tarda.

Escola Camins
Dissabte 4 de març, a 2/4 d’11 xerrada informativa i seguidament visita a l’escola.

Escola Can Puig
Divendres 17 de març a les 5 de la tarda.

Escola La Draga
Dimarts 21 de març a 1/4 de 4 de la tarda. 

Escola Pla de l’Ametller
Divendres 17 de març de 3 a 5 de la tarda.

Institut Pla de l’Estany
Dissabte 11 de març de 10 a 12 del matí. 

Institut Pere Alsius
Dijous 16 de març, a 2/4 de 8 del vespre.

Institut Josep Brugulat
Dimarts 14 de març, a les 8 del vespre.

Escola Casa Nostra
Per visitar el centre podeu trucar i demanar dia i hora. 


El Consell Escolar Municipal de Banyoles, a la seva sessió plenària de dimecres passat, entre altres qüestions va donar suport a la creció d’un EAIA-Equip d’Atenció a la Infància amb Alt Risc a la comarca del Pla de l’Estany.

Des de l’any 1991 la comarca del Pla de l’Estany disposa de l’atenció d’un EAIA de caràcter supracomarcal de gran abast que en aquests moments és del tot insuficient per donar cobertura a les necessitats que s’han anat generant al nostre territori. Les condicions socials, culturals i demogràfiques de la població han sofert un gran canvi i les necessitats d’atenció a la població infantil en risc social i les seves famílies exigeixen un model de proximitat i coneixement, que faciliti els processos d’integració social per endegar projectes de vida amb l’acompanyament professional adequat. L’objectiu és:

  • Donar resposta amb coneixement i proximitat a les necessitats dels infants, adolescents i les seves famílies
  • Descentralitzar i apropar els serveis a la ciutadania, millorar l’eficàcia dels recursos i l’eficiència dels professionals
  • Garantir els nivell d’assistència i qualitat d’atenció a les famílies i els infants i adolescents en situacions de risc d’exclusió social
  • Donar continuïtat a les actuacions de protecció als menors que es despleguen al territori
  • Incrementar l’assoliment dels objectius de treball amb els menors i les seves famílies, des d’un major coneixement de les situacions de risc i vulnerabilitat i amb un seguiment més continuat

Per altra banda, el Consell Escolar Municipal ha tractat els informes del Síndic de Greuges sobre segregació escolar, publicats els mesos de juliol i novembre d’aquest any passat.

En els seus informes el Síndic analitza la situació de diferents municipis catalans, les principals causes de la segregació i les seves conseqüències i planteja tot un seguit de propostes per minimitzar-la, propostes que adreça especialment al Departament d’Ensenyament, als centres i també als governs locals.

Banyoles se situa en el vuitè lloc entre els 20 municipis catalans més grans de 10.000 habitants amb el % d’alumnat estranger a primària més elevat (exclosa la ciutat de Barcelona) i en el lloc 13è entre els 50 municipis catalans més grans de 10.000 habitants amb menys segregació escolar. A Banyoles, per tant, no parlem de segregació escolar, ja que el treball per l’escolarització equilibrada que s’han anat fent amb el Pla d’Escolarització Extensiva ha estat un factor clau i essencial per a prevenir-la, i el Síndic situa el municipi com un exemple de bones pràctiques.

En aquests informes el Síndic fa una sèrie de recomanacions al Departament d’Ensenyament, els ajuntament i els centres escolars, destacant la importància d’emprendre estratègies locals per a prevenir aquest fenomen.

Proposa diverses mesures per actuar preventivament amb relació a la gestió de la planificació escolar i altres amb la gestió de les condicions d’escolarització i la igualtat d’oportunitats. Algunes de les claus són la identificació i la planificació acurada de les reserves de places per a l’alumnat amb NEE, el model d’unificar la matrícula viva a l’Oficina Municipal d’Escolarització i altre mesures per vetllar per l’equilibri escolar al llarg del curs. La major part d’aquestes mesures es porten a terme al municipi des de fa temps, arran del Pla d’Escolarització Extensiva. Altres, més lligades al foment de la igualtat d’oportunitats és un àmbit de treball que on podem millorar com a municipi.

El Consell Escolar Municipal ha posat en valor tot allò que ha aportat el desenvolupament del Pla d’Escolarització Extensiva, amb el qual hem aconseguit prevenir la segregació escolar i hem treballat per l’equilibri social dels centres, el treball en xarxa i la cohesió social i ha acordat estudiar altres mesures que es recullen en aquests informes.

 

Trobareu els informes del Síndic en versió completa i resumida a:

http://www.sindic.cat/ca/page.asp?id=408

http://www.sindic.cat  (apartat de notícies)

 

 

Una frustració cada dia, és un bon antídot perquè els nens i nenes aprenguin a gestionar la frustració i en surtin enfortits.

Ahir l’Eduquem en Família ens va oferir una de les sessions més participatives i amb més intervencions. La Carme Pujol, formadora de l’Institut d’Ecologia Emocional, ens va fer reflexionar sobre la frustració i ens va donar eines, antídots, per vacunar els nostres fills i filles i fer-los més forts, autònoms i emocionalment competents per a afrontar situacions adverses. La seva proximitat i l’enfoc directe i planer de la sessió va contribuir a que una bona part de la sessió es dediqués a intervencions, exemples i consultes compartides per part de tots els que hi vam participar.

Vam poder parlar de molts exemples que van il·lustrar els antídots que ens proposava la Carme per aconseguir una conducta adaptativa i emocionalment ecològica davant les frustracions dels nostres fills i filles: coherència, cultura de l’esforç, autoestima, desdramatitzar el fracàs, perseverància, creativitat, flexibilitat, conversar, reforçar les situacions adequades, aprendre a renunciar com a pares i a “deixar anar”.

Vam definir la resiliència com la capacitat per a fer front a les situacions adverses i sortir-ne enfortits.

Algunes de les idees que van quedar paleses a la sessió d’ahir va ésser el fet que a la vida tots trobem situacions o obstacles que ens generen frustració i que podem entendre-les com una oportunitat per a créixer. És important que els nostres fills i filles es frustrin i aprenguin a gestionar la frustració d’una forma saludable i constructiva.

Al web de l’Institut d’Ecologia Emocional  hi trobareu moltíssima informació, el programa de formació, un diccionari i altre eines per a comprendre millor els conceptes i una extensa bibliografia. La llibreria l’Altell ens en va portar una mostra, especialment dedicada a les famílies.

Si desitgeu rebre un butlletí amb informació actualitzada sobre educació emocional només cal que podeu indiqueu el vostre correu electrònic en aquest enllaç:

http://www.ecologiaemocional.org/ca/ecologia-emocional/capsules 

 


L’Espai entre pares i mares és un espai de formació, aprenentatge i intercanvi.

La propera sessió és una xerrada sobre les pors, com gestionem les nostres i com acompanyem les de l’infant, i es farà el dimarts 28 de febrer a La Balca – Centre Educatiu Municipal 0-3.

Com acompanyar les pors infantils anirà a càrrec de Mariona Grivé, psicopedagoga del CDIAP (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç) del Pla de l’Estany.

 


L’activitat Els nens a la cuina va arrencar aquesta setmana en l’edició per aquest curs. L’activitat, que acosta els infants al món de la cuina, l’alimentació saludable i el funcionament d’un restaurant, es consolida com una activitat de La Guia molt ben valorada pels centres educatius i pel mateix restaurant Vora Estany, que l’organitza conjuntament amb el Servei d’Educació.

Us deixem unes imatges de la primera sessió.

 

   
   
   
   

L’Escola d’Adults presenta el programa d’activitats culturals que portaran a terme al llarg del mes de febrer i fins el 2 de març.

Podeu descarregar-vos el document aquí.


Pàgina 9 de 111Primera   Anterior   4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  Següent   Última   

 

 

 

 

 

 

Documents

 Titol 
Calendari escolar 17-18Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega