Blogs Banyoles

Benvinguts i benvingudes al Blog del Servei d’Educació, un espai per conèixer, debatre i gaudir de les propostes educadores de la ciutat


El projecte TONI-Tenim Oportunitats Necessitem Idees ja està en ple funcionament a tots els instituts de Banyoles. Aquest dimarts passat va tenir lloc a Cal Drac el segon plenari on més de 60 joves dels instituts Pere Alsius, Pla de l’Estany i Josep Brugulat van compartir la seva mirada sobre diferents mancances, necessitats i oportunitats que ens ofereix la ciutat. Els joves d’ESO de l’Escola Casa Nostra ja van realitzar aquest plenari fa uns mesos. En aquesta sessió conjunta també hi van participar diferents regidors, tècnics i l’Escola de Muntanya del Centre Excursionista de Banyoles, els quals, com els joves, van compartir aspectes de la ciutat que podrien millorar.

Ara el repte que entomen els joves és seleccionar alguna d’aquestes oportunitats per a generar idees i projectes emprenedors de millora, que desenvoluparan al llarg del curs i presentaran en una sessió conjunta durant el mes de maig a l’Auditori.


La Fundació Young Life i l'Ajuntament de Banyoles han iniciat una col·laboració per a impulsar un projecte d’acompanyament i suport a l’estudi per a joves residents a la zona centre de la ciutat. El servei pot atendre fins a 16 joves, en un projecte que es desenvoluparà al llarg del curs escolar, de setembre a juny.

Young Life Catalunya té establerta la seva seu al Carrer Ponent núm.17 de Banyoles des d’on ofereix un servei obert d’atenció i acompanyament als joves. En aquest centre juvenil, anomenat “El Garatge”, es duu a terme el projecte així com una oferta alternativa de formació i lleure. 

La iniciativa parteix de la necessitat detectada per l’Ajuntament de Banyoles d’oferir un servei de suport a l’estudi fora de l’horari lectiu per a l’alumnat resident a la zona centre de la ciutat, on no s’estava donant aquest servei que, en canvi, sí s’està oferint en altres zones de la ciutat.

Més informació al web de Young Life Catalunya

                        

És un premi destinat a aquelles escoles o instituts que durant el curs han dut a terme algun tipus d’experiència de participació que ha involucrat l’alumnat en la vida del centre, per fer-los subjectes actius per a transformar allò que els envolta.

El termini de presentació de sol·licituds està obert fins el 31 de juliol. Trobareu més informació en aquest enllaç.


El voluntariat com a eina de treball comunitari? Aquest és el tema de la I Jornada d’acció social, que tindrà lloc el proper 14 de març de les 9 del matí a 2/4 de 2 del migdia a la Sala d’Actes de la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona.

La jornada està adreçada a professionals del sector, estudiants i professorat de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG i està organitzada conjuntament per aquesta Facultat i l’ECAS (Entitats Catalanes d’Acció Social) de Girona.

PROGRAMA

Més informació i inscripcions



Del 14 al 18 de març al Recinte Firal de Montjuic, Barcelona, el Saló de l’Ensenyament obrirà les seves portes. En el marc de la formació i el treball, hi haurà diverses activitats com ara serveis i tallers d’orientació, aula de tecnologies multimèdia, empresa i coneixement, etc.

Trobareu tota la informació al Web del Saló d’Ensenyament 2018

 


L’Àrea de Benestar Social del Consell Comarcal del Pla de l’Estany organitza una sessió de formació gratuïta dirigida a les entitats de la comarca de tots els àmbits: social, cultural, ambiental, educatiu, de lleure, etc.

Durant la formació sobre comunicació digital, es donaran pràctiques i útils sobre com publicar continguts en els diferents canals de difusió de què disposen les entitats, com ara la pàgina web, el blog, les xarxes socials i les newsletters.

Dijous 22 de març, de 2/4 de 6 de la tarda a les 8 del vespre a La Cúpula (c/Pere Alsius, 12, 3a planta) 

Formadora: Anna Sardà, experta en comunicació.

Inscripció: Omplir, abans del 20 de març, el formulari que trobareu a l'enllaç següent:

https://goo.gl/forms/ElWXOFqoc0oUHXSw2



El CNL de Girona ofereix un curs de 20 hores de durada, de les quals 8 són presencials i 12 són a distància amb el guiatge del professor.

L’objectiu és que les persones que ja s’hagin inscrit a la prova de nivell superior (C2) de la Direcció General de Política Lingüística (DGPL) en coneguin els continguts i l'estructura, puguin resoldre les tasques i exercicis que conté la prova de mostra i coneguin els recursos d'aprenentatge que els ajudaran en l'estudi personal.

El curs començarà el 4 d’abril i finalitzarà el 9 de maig, i la inscripció es pot dur a terme a qualsevol servei de català (no inclou la matrícula a la prova, que s'ha d’haver fet seguint el procediment de la DGPL).

Per a més informació, podeu consultar el següent enllaç del Consorci per la Normalització Lingüística, o bé podeu trucar al 972 57 35 50 (Servei de Català, Consell Comarcal).


Davant la situació meteorològica actual es mantindran els centres educatius oberts.

Al voltant de 2/4 d'11 la comissió d'emergències de l'Ajuntament de Banyoles es reunirà per valorar-ho de nou.

 


El Departament d’Ensenyament ha publicat una nota informativa al seu web, en què informa que el procés de preinscripció per als ensenyament del segon cicle d’educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria per al proper curs 2018-2019 s’iniciarà a finals de la primera setmana o la segona d’abril.

Podeu llegir la nota informativa al web del Departament d’Ensenyament

Amb relació a les jornades de portes obertes als centres de Banyoles i reunions informatives, a continuació us informem del calendari.

Reunió informativa P3: dimarts 6 de març, a les 8 del vespre a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Banyoles.

Escola Camins: dissabte 10 de març a 2/4 d’11 del  matí.

Escola Pla de l’Ametller: divendres 16 de març, de 3 a 5 de la tarda.

Escola Can Puig: divendres 16 de març, a les 5 de la tarda.

Escola Baldiri Reixac: dissabte 17 de març, a les 10 del matí.

Escola La Draga: dimecres 14 de març a 1/4 de 4 de la tarda.

Institut Josep Brugulat: dimarts 13 de març, a les 8 visita al centre i a les 9 xerrada.

Institut Pere Alsius: dijous 15 de març, a 2/4 de 8 visita al centre i a 2/4 de 9 xerrada.

Institut Pla de l’Estany: dissabte 17 de març, a les 10 recepció i explicació i a 3/4 d'11 visita al centre.

Escola Casa Nostra: podeu concertar entrevista i visita per conèixer el centre.

La jornada de portes obertes als centres de secundària està dirigida als pares i mares. Els alumnes que vulguin assistir-hi hauran d’anar acompanyats d’un adult.



Ha de fer esport un infant, un jove, un adult? Quin tipus d'esport? Quant d'esport? De quina manera?

A l'Eduquem en família d'ahir dijous l'Albert Batalla ens va aportar un munt d'idees interessants i trencadores sobre diferents perspectives de l'esport, que ens van fer reflexionar sobre aquestes i moltes altres qüestions. La seva capacitat comunicadora, el seu sentit de l'humor i la connexió amb molts exemples d'actualitat i del dia a dia, van aportar una bona connexió amb els assistents i la xerrada va resultar molt amena, dinàmica i amb debat.

L'esport, com a element vinculat a un context social, es desenvolupa i es potencia d'acord amb uns valors i models socials. En aquest sentit, l'esport no sempre és educatiu en el sentit que li atorguem al terme educatiu, sinó que al llarg de la història i en funció dels contextos ha tingut i té altres finalitats. En tot cas es pot afirmar que l'esport té potencial educatiu i sempre educa, i ho fa en el sentit i d'acord a la intencionalitat que li donem. 

 

Està demostrat científicament que l'esport a la infància i adolescència és fonamental per a millorar la salut i la qualitat de vida, fins i tot a l'edat adulta, i predisposa per anar-lo practicant d'una forma o altra tota la vida. De fet, el cos humà està dissenyat per a moure's, de forma diversa i no repetitiva.

Perquè l'esport sigui educatiu és important que estigui centrat en les persones, que sigui obert i participatiu, orientat al procés i no al resultat, ha de perseguir la transferència dels seus valors en situacions reals, ha de transformar els conflictes en oportunitats educatives i ha de potenciar l'autonomia. 

 La vida és competitiva en molts aspectes però no ho pot ser a qualsevol preu. Com a pares i mares, educadors, preparadors esportius, tenim l'oportunitat de promoure aspectes bàsics de l'esport en els nostres nois i noies: participar, gaudir, intentar que el resultat s'adeqüi a les possibilitats de cada persona, superar-se, respectar uns principis ètics acordats i actuar amb proporcionalitat.

Propera xerrada: El cervell: què li agrada aprendre?, amb David Bueno.

Dijous 19 d’abril a les 9 del vespre a l’Institut Pla de l’Estany.

 

Pàgina 8 de 129Primera   Anterior   3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  Següent   Última   

 CALENDARI D'ACTIVITATS

 

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

Documents

 Titol 
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
MANIFEST CIUTATS EDUCADORES 2017Descarrega
Calendari escolar 18-19Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega