Blogs Banyoles

Benvinguts i benvingudes al Blog del Servei d’Educació, un espai per conèixer, debatre i gaudir de les propostes educadores de la ciutat


Ja estan obertes les inscripcions per visitar l’exposició temporal “La revolució neolítica. La Draga, el poblat dels prodigis”. Podeu concertar visites dinamitzades o lliures.

La mostra permet copsar la importància del poblat neolític de La Draga, l'únic jaciment lacustre de la península Ibèrica i un dels més antics i importants de la Mediterrània occidental. L’exposició proposa un discurs didàctic que empra el relat il·lustrat fet pel dibuixant Quim Bou com a solució museogràfica per a presentar els continguts. També es presenten nombrosos recursos audiovisuals produïts expressament per la mostra i una recreació en 3D virtual de com seria el poblat. Els materials arqueològics exposats, tots provinents del Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles, van acompanyats de fidels reproduccions d’estris fets de fusta trobats al jaciment.

·         Concertació prèvia al 972572361 (Museu Arqueològic) o macb@ajbanyoles.org

·         Horari de visita: dimarts a divendres, de 10:30-13:30 i de 16 h a 18:30 h (horari del museu).

·         Grup/classe (màxim 30 alumnes).

   

Imatge extreta de:

 http://www.museusdebanyoles.cat/VISITANS/Exposicions/ID/1239


L’Ajuntament de Banyoles disposa d’unes ajudes per als joves que han d’anar a estudiar fora de Banyoles.

Els ajuts van destinats a joves estudiants de Banyoles (16 a 25 anys) que estiguin cursant primer de Cicle Formatiu, primer de Batxillerat, primer d’Universitat a Girona, Olot, Barcelona o Bellaterra, o un PFI i que no puguin cursar els mateixos estudis a la comarca del Pla de l’Estany.


 

Les ajudes es poden demanar a l’Oficina Jove Cal Drac, l’Ajuntament de Banyoles i la seva seu electrònica, del 31 d’octubre al 28 de novembre de 2018. A la sol·licitud s’hi ha d’adjuntar la documentació següent: fotocòpia de DNI i fotocòpia de matriculació del nou curs.

Un cop concedida l’ajuda, l’estudiant disposarà d’una targeta de la línia regular d’autobusos. Les ajudes són de caràcter nominal i intransferible.

Organitza: Ajuntament de Banyoles. Més informació http://www.plaestanyjove.cat/





El primer acte d’aquest cicle, Per invertir més i millor: on han d’anar els recursos en educació els propers anys?, serà el proper dilluns 5 de novembre, al matí, al CaixaFòrum de Barcelona. Hi participaran experts de l’àmbit acadèmic i del món polític, que intentaran donar resposta a preguntes com ara: Quins haurien de ser els nivells d’inversió educativa a Catalunya? Quins són els criteris que haurien de prioritzar la inversió? En quins àmbits caldria fer un esforç prioritari? Quines condicions i polítiques caldria enfortir per fer viables aquestes prioritats?, entre d’altres.

El cicle “L’educació a Catalunya: les apostes necessàries”, on es debatrà sobre les prioritats educatives del nostre país, compta amb quatre sessions més:

·         Aposta 2: Per un ensenyament gratuït. Com garantir la gratuïtat d’una escola de qualitat? 04/12/18 (Palau Robert).

·         Aposta 3: Per una tria d’escola justa i igualitària. Com fer possible un marc d’elecció de centre que no provoqui segregació? 15/01/19 (Palau Macaya, Obra Social "la Caixa").

·         Aposta 4: Per la continuïtat més enllà de l’ESO. Com avançar cap a la universalització dels estudis secundaris postobligatoris? 14/02/19 (Palau Macaya, Obra Social "la Caixa").

  

                                       


Dijous 8 de novembre donem el tret de sortida a l’Eduquem en Família d’aquest curs amb una Taula Rodona sobre Ús i abús de les tecnologies.

Actualment, les tecnologies ocupen un lloc molt important a la vida dels nostres fill/es, de manera que s’han convertit en un element indispensable. Youtube, instagram, facebook, twitter, jocs en línia... són eines d’ús habitual. A més, els dispositius intel·ligents han permès desenvolupar noves formes de comunicació, de relació i de lleure sense necessitat de sortir de casa. Amb internet la informació s’expandeix a altres moments i altres llocs, gairebé tot és possible.

Aquest canvi tecnològic condiciona el desenvolupament personal i social dels infants i joves. Els ofereix una nova manera de comprendre el món i d’aprendre, però també comporta uns riscos: pàgines o programes amb continguts “tòxics”, addicció, manca d’objectivitat en alguns continguts...

De tot això en parlarem amb Jordi Bernabeu, Pere Cornellà i Mònica Roca dijous 8 de novembre a 2/4 de 9 del vespre a l’Auditori de l’Ateneu.

Us recordem que si ho desitgeu podeu formular preguntes als experts a través del formulari que trobareu a l’espai Eduquem d’aquest blog, on també trobareu més informació sobre els ponents i el programa en general.

Aforament limitat. Cal recollir l’entrada una hora abans de l’inici de la xerrada a la taquilla de l’Auditori. L’entrada a l’acte serà a partir d’1/4 de 9 pel carrer Canal.

Organitza: AMPA dels centres educatius de Banyoles i Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles.

 
     

Aquest mes de novembre, el Consell Esportiu del Pla de l’Estany organitza diverses activitats. Podeu descarregar-vos el document aquí.  (pdf agenda novembre)


Més informació al web del Consell Esportiu

D’altra banda, la primera parada del viatge esportiu, prevista pel passat diumenge 14 d’octubre a l’escola Casa Nostra, s’ha ajornat al diumenge 25 de novembre, a causa de la previsió de pluja.

 



El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya va presentar ahir el document El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya. L’aprenentatge i l’ús de les llengües en un context educatiu multilingüe i multicultural, una nova actualització del model que pretén incrementar la competència lingüística de l’alumnat. Ensenyament assegura que el model vol donar resposta a les necessitats d’una societat multilingüe i multicultural i que aquesta tasca s’ha de desenvolupar als centres de manera transversal.

En aquest sentit, el pla contempla l’ús de les llengües oficials (català, aranès, castellà), incorpora l’aprenentatge de llengües estrangeres com l’anglès, el francès o l’alemany, i també té en compte les llengües d’origen de l’alumnat nouvingut, les quals considera com una riquesa per a la internacionalització de la societat i l’economia catalanes.

 

Podeu consultar el document i diversos articles al respecte en els enllaços següents per fer-vos una opinió pròpia. De ben segur el debat està servit.

Departament d’Ensenyament. Descàrrega del document en diversos idiomes, en format pdf.

Nota de premsa:  El Govern presenta l’actualització del model lingüístic català

Diari de l’educació:  De la immersió al plurilingüisme, Ensenyament posa al dia el model lingüístic del sistema educatiu

Web de la Plataforma per la Llengua

Ara (digital):  Ensenyament proposa augmentar la presència de l’anglès a les escoles a través d’altres assignature



Cada dos divendres, l’entitat Young Life organitza la Kedada, un espai de trobada entre els joves. La propera Kedada és aquest divendres.

Young Life Catalunya és l’entitat que porta el servei de suport a l’estudi per a joves de la ciutat, i estan ubicats a El Garatge, al carrer Buenos Aires de Banyoles.

 


Tardes de ciència

Dia: Dissabte 10 de novembre de 2018

Lloc: Museu Darder

Hora: 19:00h

Tema: "Fusió nuclear".

Convidat: Jesús Izquierdo, ITER

 

Setmana de la Ciència

Dia: Dissabte 24 de novembre de 2018

Lloc: Museu Darder

Hora: 19:00h

Tema: "Einstein-Bohr: la natura de la realitat".

Convidat: Andreu Valls

 

Tardes de ciència

Dia: Dissabte 1 de desembre de 2018

Lloc: Centre Excursionista de Banyoles

Hora: 19:00h

Tema: "Drons".

Convidat: David Riera



Robòtica Banyoles és un projecte de ciutat impulsat pel Servei d’Educació i els centres de secundària del municipi, l’objectiu del qual és promoure la tecnologia i la robòtica entre els joves, en un context social, cultural i econòmic en què aquests elements hi són ben presents.

 

 

 


El projecte es va iniciar el curs 14-15, i al llarg d’aquests quatre cursos s’han anat desenvolupant diferents accions, com una formació bàsica per a docents, adquisició de material per poder treballar a l’aula i un acte de cloenda del projecte, que es fa el mes de maig i ha tingut diferents formats.

 
 
   

Aquest curs 18-19, el cinquè, s’inicia amb una formació per al professorat de secundària que consistirà en unes 3 o 4 sessions de tres hores de durada, amb un contingut orientat a revisar material i el seu funcionament, i una proposta de coneixement i aplicació de programació amb arduino. La formació va a càrrec de Ferriol Pey Comas i hi participen professors de tots els centres de secundària.

 

Enguany també col·labora amb el projecte el Centre de Recursos Pedagògics del Pla de l’Estany, que gestiona la certificació de la formació amb el Departament d’Ensenyament.

 

 

 


El proper dijous 25 d’octubre, a 2/4 de 6 de la tarda, hi ha programada una activitat formativa per a docents que s’han incorporat aquest curs 2018-2019 en algun dels centres educatius de la comarca del Pla de l’Estany. L’activitat també està oberta per a aquells docents que hi estiguin interessats.

A 2/4 de 6 ens trobarem a la Sala d’Actes del Museu Darder, on hi haurà una explicació sobre temes d’interès per al professorat. L’objectiu és que les persones que acaben d’arribar coneguin l’entorn i els recursos amb què poden comptar. Tot seguit, un cop finalitzada la xerrada informativa, farem una visita al Darder.

Aquesta activitat està organitzada pels Serveis Educatius del Pla de l’Estany (EAP, Centre de Recursos Pedagògics, LIC) de la Generalitat de Catalunya i el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles.

 

 
 
Pàgina 2 de 133Primera   Anterior   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  Següent   Última   

 CALENDARI D'ACTIVITATS

 

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

Documents

 Titol 
Calendari escolar 18-19Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
MANIFEST CIUTATS EDUCADORES 2017Descarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega