Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

El passat dia 23 de novembre es va engegar el projecte "El carter" a l'escola Pla de l'Ametller. Aquest projecte s'està portant a terme per fomentar la llengua catalana, anglesa i castellana a nviell escrit. L'objectiu és motivar als nens i nenes a tenir ganes d'escriure. L'ortografia i la gramàtica no és la prioritat d'aquest projecte ja que a la pròpia aula ja tenen les assignatures corresponents a aquests apartats. Es creu en la privacitat de la correspondència i no veiem oportú obrir les cartes dels nens i nenes, ja que se'ls ha explicat que són personals.

Tot va començar per engrescar als nens de primer a escriure en castellà per la gran mancança que es veia del domini d'aquesta llengua, i després vam pensar, des de l'Aula d'Acollida, que podria ser bo ampliar-ho a la resta de l'escola, fent que els mateixos nens d'aquesta aula fossin els carters oficials,

Aquest projecte consta de quatre bústies repartides per l'escola, cada bústia al seu lateral té adherit un patró de carta per escriure, sobres i segells, perquè sigui més pràctic pels nens i nenes i per fer-los conscients de ser ordenats. El patró de la carta està fet en tres llengües diferents. Si es vol escriure una carta en català, s'agafa de les bústies "La Ramona" i "Tià Carter". Si es vol escriure en anglès es va a la "Miss Mail", i en castellà es va al "Sr. Buzón".

El projecte "El carter" és un projecte intern d'escola.

         

Dues de la quatre bústies que hi ha repartides per l'escola


Al llarg d'aquesta setmana es realitzaran les dinàmiques-taller sobre Convivència amb els diferents claustres de les escoles de primària de Banyoles i Porqueres. El calendari és:

Dimarts 16 de març: escola Pla de l'Ametller

Dimecres 17 de març: escola l'Entorn + Frigolet

Dijous 18 de març: escola la Draga i escola Can Puig

Dilluns 22 de març: escola Baldiri Rexach

Passat Setmana Santa es realitzaran les dinàmiques amb els instituts del municipi.

L'equip dinamitzador del PEEBP serà present en els tallers, així doncs properament us informarem de com han anat totes elles.


L'institut Josep Brugulat va voler dedicar tot el mes de febrer al tema de la pau, posant un èmfasi especial als refugiats. La lectura del llibre El noi del pijama de ratlles va ser el fil conductor de les diverses actvitats portades a terme al centre.

Aquest projecte, adreçat a tots els alumnes del centre, va estar impulsat per la Comissió de Biblioteca i hi van col.laborar tant professors com alumnes. Les activitats es van concretar en tastets culturals a l'hora del pati, en conferències com la del professors de la UDG Salomó Marquès, en diferents activitats de tutoria, en un cinefòrum, en una explicació d'un col.laborador expedicionari de Trup de Nassos, entre d'altres.

Alumna fent una exposició a la biblioteca sobre els camps de concentració

Un membre de Trup de Nassos fent una explicació de les seves expedicions

Salomó Marquès fent una xerrada sobre l'exili i el camp dels refugiats d'Argelès dirigida a alumnes de batxillerat.

 


En les últimes setmanes s'han realitzat diversos cinefòrums en alguns dels centres educatius de Banyoles, concretament a l'institut Pla de l'Estany (25 i 26 de febrer, un d'ells a l'Auditori Municipal), a l'institut Brugulat (22 de febrer), i a l'escola Pla de l'Ametller (4 i 5 març) dirigits als alumnes de cicle superior i emmarcats en una setmana especial on el tema a treballar era el respecte. Els cinefòrums d'enguany han estat dinamitzats per diferents persones (Truffaut, CEDRE, Andrés Marí), també les pel.lícules a visionar i tractar han estat diverses ("Babel", "Sang Woo y su abuela" o "La clase" ) però tots ells han anat prou bé. Durant el mes d'abril hi ha programats un parell de cinefòrums a l'institut Pere Alsius. Us seguirem informan.

cinefòruma al Pla de l'Ametller


Ja fa alguns dies, mentorats i mentores varen anar d'excursió al Centre eqüestre Stella Maris de Sant Gregori, on hi treballa una de les mentores d'enguany, la Montse. Gràcies a ella, vàrem poder passar una tarda fantàstica, moltes gràcies Montse!

Havíem quedat a dos quarts de quatre de la tarda al centre eqüestre, un cop hi vàrem ser tots l'activitat començà. La Montse exercir de guia i començà ensenyant-nos les instal.lacions. Tot seguit, ens va explicar què i quan mengen els cavalls, què és el que es necessita per muntar-ne un, quines són les atencions que demana, etc. També vàrem poder veure un poltre de pocs dies (una monada). Un cop feta l'explicació, vàrem anar a buscar dos dels cavalls que més tard muntaríem, els vàrem raspallar i donar menjar, va ser divertit. I per fi va arribar el gran moment, muntar els cavalls! Primer ho varen fer els mentorats i més tard les mentores. Al principi hi havia una miqueta de por, però aviat varen agafar confiança i va anar tot rodat. Vàrem acabar la tarda amb un magnífic berenar, com us podeu imaginar calia recuperar forces!

Aquí teniu un parell de fotos de l'excursió.

 En Shi Long en plena acció

Foto de grup


Aquest dissabte a la tarda els participants del Projecte Rossinyol aniran d'excursió a una hípica de Sant Gregori. Allà ens trobarem tots plegats per passar una bona estona tot muntant a cavall. Tots ells estan molt il.lusionats i amb moltes ganes de que arribi el dia. Per la majoria d'ells serà tota una experiència.  

                                            


Avui a la tarda es reuneix la Comissió de Biblioteques per acabar de concretar la participació dels centres escolars al dia de Sant Jordi. Algunes de les activitats que es duran a terme són:

- Confecció d'un llibre de textos, la temàtica del qual seran les llegendes

- Lectura de textos a la Plaça Major

- Grup de joves de l'Aula de Teatre Municipal escenificaran una llegenda a la Plaça Major.

- Es projectarà un muntatge  sobre llegendes a la pantalla de l'oficina de Turisme de Cal Moliner.

Us seguirem informant. 

       


L'equip dinamitzador del Pla Educatiu d'Entorn, amb la col.laboració del Centre de Recursos Educatius del Pla de l'Estany, està organitzant els tercers Espais de Reflexió. El tema d'enguany és la convivència.

"La convivència és la condició de relacionar-se amb les demés persones a travès d'una comunicació permanent fonamentada en l'afecte, el respecte i la tolerància que permet conviure i compartir en harmonia amb els demés en les diferents situacions de la vida"

Així doncs, la convivència és una cosa de tots. Suposa un projecte comú del que tots en som responsables.

Els Espais de Reflexió d'enguany es poden dividir en dos. La setmana vinent, es realitzarà amb cada un dels claustres dels centres escolars de primària i secundària de Banyoles i Porqueres una dinàmica de grup sobre convivència. Es crearan situacions de no convivència, situacions que els docents es troben en el dia a dia per poder comentar-les posterioment. També s'està organitzant una xerrada-col.loqui sobre convivència, oberta a tothom pel mes d'abril.

Us convidem a participar-hi!

          


El passat dimecres, 3 de febrer, a l'IES Pla de l'Estany va acollir la segona trobada d'aules d'acollida de secundària de Banyoles. Aquesta iniciativa es va realitzar pocs dies després que fessin el mateix les aules d'acollida de primària de Banyoles. Aquesta activitat s'emmarca en el Seminari de tutors d'aules d'acollida del Pla de l'Estany i s'hi va arribar després d'haver realitzat una sèrie de treballs previs a l'aula, com l'elaboració de receptes culinàries típiques dels seus països d'origen, i també de catalanes.

El dia de la trobada els estudiants van dur a terme una explicació sobre els plats escollits i van fer una demostració davant la resta de companys del instituts participants. La jornada es va acabar amb jocs de coneixença dinamitzats pels tutors de les aules d'acollida.

La trobada va permetre que els alumnes nouvinguts poguessin compartir un mateix projecte, es coneguessin i comprovessin que hi ha d'altres nois i noies a Banyoles amb una situació lingüística semblant a la d'ells.

Al llarg d'aquest curs escolar està previst realitzar una altra trobada, on es treballaran activitats relacionades amb una visita al mercat de Banyoles.

Alumnes de les aules d'acollida de secundària

 


El passat dijous, 4 de febrer, l'Aula d'Acollida de l'IES Pere Alsius va realitzar la primera sessió de l'Escola de Mares i Pares d'Alumnes Nouvinguts del curs 2009-2010. En aquest treball es parteix de l'experiència del curs passat quan es va formar un equip de tres mares d'alumnes de 3r i 4t d'ESO per treballar, de forma voluntària, amb les famílies dels alumnes nouvinguts que són atesos a l'Aula d'Acollida.

                           Primera sessió de l'Escola de mares i pares de l'Aula d'Acollida

Durant el curs passat, aquestes tres mares, el tutor d'Aula d'Acollida i els assessors LIC van preparar un cicle de sortides i visites a aquells llocs i centres d'interès de la nostra ciutat que ofereixen recursos pe a la inclusió social de persones nouvingudes. Es va visitar el Consorci de Benestar Social, la Biblioteca Municipal, l'Escola d'Adults i l'oficina de Promoció Econòmica. També, dues de les mares voluntàries van entrar a fer suport  a l'ensenyament del català, en horari lectiu, a l'Aula d'Acollida, i van fer un treball per projectes sobre els alfabets del món amb sis dels alumnes que hi són atesos.

Vista la valoració molt positiva del que es va fer en aquell moment, aquest curs s'ha repetit l'experiència. A les reunions d'inici de curs que fan els tutors de 3r i 4t amb les famílies es va oferir la possibilitat a pares i mares de participar en aquesta proposta de voluntariat. Cinc mares i un pare s'han ofert, i amb ells, més el tutor de l'Aula d'Acollida, amb el suport de l'assessora LIC, vam preparar una primera trobada amb les famílies nouvingudes. El que es va fer va ser ensenyar-los el centre i fer-los una petita xerrada informativa sobre el sistema educatiu català. La xerrada va despertar molt d'interès en les famílies assistents, que vam demanar que la segona sessió els exposés els camins formatius després de l'etapa obligatòria. Es va quedar que aquesta segona cita es farà el mes vinent.

Pàgina 127 de 138Primera   Anterior   122  123  124  125  126  [127]  128  129  130  131  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 18-19Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
MANIFEST CIUTATS EDUCADORES 2017Descarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega