Blogs Banyoles

Benvinguts i benvingudes al Blog del Servei d’Educació, un espai per conèixer, debatre i gaudir de les propostes educadores de la ciutat


El passat dissabte, 29 de maig, es va cloure el Projecte Rossinyol d'enguany. Ens varem trobat a mig matí a sala de plens de l'Ajuntament, mentorats, mentores, representants dels centres, entre d'altres, per tancar plegats una llarg curs ple d'activitats.

Vàrem començar amb una ronda de parlaments, on mentorats, mentores i mestres varen comentar i valorar l'experiència, tots n'estaven molt contents, va ser molt bonic i emocionant. Tot seguit es va passar un vídeo on varem poder veure imatges de la presentació del projecte, que també es va fer a l'Ajuntament, de la quina que es va realitzar al mes de desembre a l'escola Pla de l'Ametller i de la sortida a l'hípica del mes de març. Va estar molt bé recordar els bon moments moments que plegats hem passat.

El curs vinent un "nou" Projecte Rossinyol ens espera.

 

 


L'Aula d'acollida de l'institut Pla de l'Estany ha participat en el projecte d'innovació "Voltem pel món" del Departament d'Educació.

"Voltem pel món" és una activitat col.laborativa entre professorat i alumnat al voltant de competències transversals en general, especialment els comunicatives.

A partir de la interpretació de textos audivisuals i escrits, els alumnes fan activitats col.laboratives de comprensió, de construcció de textos, de recerca i elaboració d'informació, de coneixement de l'entorn. L'aula virtual i les TIC s'utilitzen com a instruments d'accés a la infromació i de construcció del coneixement, TAC.

La metodologia d'aprenentatge es basa en tècniques de treball per projectes, treball cooperatiu, treball en equip i construcció del coneixement.

L'activitat va adreçada a l'alumnat d'aula d'acollida amb un nivell de llengua suficient per accedir a les activitats proposades i per ampliar-ne el contingut.

Per a l'edició 2010 el fil conductor de l'activitat és un grup de noies i nois vinguts d'arreu, que decideix fer un viatge al voltant de Catalunya i del món.

L'alumnat de l'aula d'acollida de l'institut Pla de l'Estany, durant tot el segon trimestre, a partir d'activitats conjuntes com "Fer d'homes i dones del temps", "Fer un còmic", "Crear un conte col.laboratiu" o altres sobre cançons o altres tipus de text han compartit la feina feta amb tots els companys d'arreu de Catalunya que també hi han participat, mitjançant l'espai i els fòrums virtuals compartits per les diferents aules d'acollida.

L'acte de cloenda del projecte es va fer a les Cotxeres de Sants. L'acte va consistir en: parlaments de representants del Departament i dels coordinadors del projecte; un espectacle de màgia del mag Magoo i la recollida de diplomes de participació i d'obsequis.

Alumnes i professors van aprofitar per conèixer "cara a cara" companys d'altres aules d'acollida amb qui havien anat parlant "virtualment", com per exemple de Castelldefels i de Sant Boi del Llobregat.

Un cop acabat l'acte van aprofitar la sortida per fer una ruta turística per barcelona i veure llocs com: la Plaça Espanya, el palau Sant Jordi, el telefèric de Montjuic, el mirador (vistes del port i de tota la ciutat), Colom i inici de les rambles, passeig marítim del Moll de la fusta, l'Arc del Triomf, el parc de la Ciutadella, la Sagrada Família, la torre de l'Aigua, etc. Van fer moltes fotos de record, tot plegat molt interessant.

Foto de grup

 


En el marc dels Espais de reflexió del PEEBP s'ha organitzat una conferència - col-loqui titulada "Resoldre els conflictes a casa, a l'escola i al món" que culmina el treball realitzat al llarg de les últimes setmanes amb els claustres de professors de les escoles i instituts de Banyoles i Porqueres.

Dia: dijous 13 de maig

Hora: 2/4 de 9 vespre

Lloc: Teatre Municipal

A càrrec de MªCarme Boqué, mestra i Doctora en pedagogia. Professora de la URL i autora de diverses publicacions sobre cultura de lapau, mediació, resolució de conflictes, entre d'altres.

 

La xerrada és oberta i tothom que hi estigui interessat serà benvingut.

Us hi esperem.

 

 


Ja s'ha realitzat la segona i darrera activitat activitat conjunta de les aules d'acollida de Banyoles. El passat 21 d'abril diferents alumnes de secundària van ser distribuïts en equips i van treballar cooperativament aspectes relacionats amb el mercat. Un cop acabades les tasques ecomanades van explicar els resultats a la resta de companys.

Aquesta activitat es va repetir amb alumnes d'aules d'acollida de primària i va tenir lloc el passat 28 d'abril.

                            Tot el grup a la Plaça Major amb l'Alcalde i el regidor d'Educació

Alguns alumnes fent la feina encomanada


Un any més, des del PEEBP es posa en marxa el projecte "Casals lingüístics". Fins ara comptàvem amb una persona per a realitzar les tasques de contactar, informar, orientar i coordinar aquelles famílies candidates sobre els recursos i ajuts que el PEEPB posa al seu abast. El que perseguim amb aquest conjunt d'accions és apropar, des d'una perspectiva lúdica, l'alumnat que arriba a Banyoles i Porqueres un cop el curs ja s'ha iniciat, a la llengua catalana i, afavorir el coneixement del país i la creació de llaços afectius amb els seus nois i noies. No obstant, enguany, hi ha una novetat, no tenim una persona sinó un equip de dues, l'Adrià i en Biyage, que realitzaran plegats aquesta tasca.

Per als més petits (P3- 4t PRI) donem ajudes perquè puguin accedir a qualsevol dels casals d'estiu que s'organitzen a la vila, i pels més grans (5è PRI-3r ESO) mitjançant Cáritas s'organitza una casal de matins durant el mes de juliol, totalment gratuït per ells, en el qual es fa un "intensiu de llengua catalana" combinant-ho amb activitats de lleure. Aquest recurs va dirigit als més grans pensant que és molt important que aprofitin l'estiu per conèixer una mica més la llengua i el territori, ja sigui perquè hauran de començar la ESO o perquè ja estan escolaritzats en l'etapa de secundària.

Per a més informació podeu localitzar a l'Adrià i en Biyage a:

L'Espai Jove Municipal de dilluns a divendres (principalment als matins)

Tel. 972 58 32 11

a/e c.linguistics@plaestany.net


Tal i com us hem anat informant, en el marc dels Espais de Reflexió del PEEBP, enguany sobre CONVIVÈNCIA, s'han programat uns tallers de reflexió i anàlisi sobre convivència amb els claustres dels instituts del municipi, dinamitzats per GREC, Grup de Recerca i Resolució de Conflictes, i plantejats des de l'optimisme i la positivitat. El dimecres de la setmana passada es va fer a l'institut Brugulat, on hi ha hagué una bona participació i valoració. Demà estan previstes les sessions als altres 2 centres de secundària de Banyoles, Pere Alsius i Pla de l'Estany i, el dia 17 de maig la sessió amb l'escola concertada Casa Nostra. 

Seguirem informant.

 


 "Coneguem els esports d'aigua" consisteix en facilitar el coneixement dels esports d’aigua propis de la zona, piragüisme i rem, de manera universal als alumnes de 6è curs de primària de la zona de Banyoles i Porqueres. Es combina la perspectiva més educadora i integral de l’escola amb la transmissió dels coneixements tècnics necessaris per iniciar-se en aquests esports.

Aquest projecte s’inicià l’any 2007 i ha continuat fins a dia d’avui, degut a la bona valoració i acollida que ha tingut per part de tots els participants.
 
L’activitat es realitza entre el primer i el tercer trimestre en horari de matí o tarda i dins l’horari lectiu, en funció de les necessitats de cada escola. Al llarg de sis setmanes els escolars es desplacen al Club Natació Banyoles on es realitza l’activitat, que té una durada de dues hores.
 
Enguany les escoles que hi participen són l’escola de Can Puig, l’escola Baldiri Rexach i l’escola Pla de l’Ametller.
 

 


El passat dimecres, 24 de març, les dones del Sakhanu acompanyades de la Djalla i la Rosa (una de les mestres de català) van anar a conèixer el Teatre Municipal, per arribar-hi agafaren el tren pinxu, va ser divertit. L'activitat consistí en una visita guiada per les dependències de l'equipament. El taquiller els va explicar quina és la seva feina, com es poden comprar entrades; el tècnic de so els va explicar la seva funció; al vestuari una actriu es pintava i es preparava per començar, etc.

Al final acabaren totes a sobre l'escenari i després d'insistir un xic, les dones, totes elles, es posaren a cantar una cançó tot picant de mans. Però, el plat fort va ser quan la Mariam, una dona marroquina va cantar una cançó àrab, amb un raig de veu impressionant, va ser molt bonic.

Com que la visita va durar una hora, encara van tenir temps de fer un passeig fins a la Plaça Major i visitar l'Oficina de Turisme de Cal Moliner.

Totes plegades s'ho varen passar d'allò més bé. De ben segur n'hi haurà una propera.

                              

                                           Les dones dalt de l'escenari cantant una cançó 


En el marc dels Espais de Reflexiós'ha realitzat amb cada un dels claustres dels centres escolars de primària de Banyoles un taller sobre convivència, utilitzant el recurs de l'escenificació com a eina/mitjà de treball. L'activitat ha consistit en: crear situacions de no convivència, situacions que els docents es troben en el dia a dia de l'escola. Els mateixos docents han hagut d'escenificar la situació, l'han vivenciat. Aquesta pràctica ha permès generar un debat i una reflexió posterior amb la fi d'arribar a unes conclusions. L'activitat requereix participació i reflexió, exactament el que els organitzadors teníem clar que volíem. A l'escola, dins l'aula, al centre i també a l'entorn més proper a aquest, es donen diverses problemàtiques a nivell de convivència. Aquestes situacions creen angoixa a tota la comunitat educativa, especialment als docents. L'objectiu prinicipal del taller ha estat "desangoixar", parlar del que succeix en el dia a dia, de com s'intervé davant els conflictes, reconèixer i analitzar les dificultats que hi ha, reflexionar sobre les relacions que s'estableixen a l'escola o que en alguns casos no s'estableixen, entre d'altres i, engrescar a treballar per a la convivència, sent un xic més conscients de la realitat i de quines són les necessitats que l'escola té.

L'equip dinamitzador del PEEBP ha estat present en tots els tallers i valora molt positivament l'experiència. Els claustres han participat activament, tant a l'hora d'escenificar les situacions com en el posterior debat. S'ha fet un treball conjunt, un treball d'anàlisi i reflexió entre iguals, entre companys, treball que sovint és difícil fer per qüestions de temps, i que tan profitós i interessant resulta ser.

Està previst realitzar aquesta activitat amb els claustres dels centres d'educació secundària i de l'escola Casa Nostra passada la Setmana Santa.

Seguirem informant.

Un moment de l'escenficicació a l'escola de Can Puig

 

 El claustre de l'escola Baldiri Rexach durant el taller

 

Un moment de l'escenificació a l'escola La Draga


El projecte "Obrim els patis dels centres escolars" ´té la finalitat d'oferir espais de joc i de trobada als ciutadans aprofitant les instal.lacions dels centres educatius, afavorint la cohesió social i apropant l'escola a la ciutadania en general.

Un any més, s'obrirà el pati de l'escola de Can Puig en horari no lectiu, a partir de les 5 de la tarda. Enguany, degut a les obres que s'estan realitzant a l'escola, el calendari s'altera havent d'escurçar-lo. S'obrirà per les vacances de Setmana Santa (setmana del 29 de març) fins a final de curs.

Podeu anar al pati de l'escola de Can Puig

Des del 29 de març fins al 22 de juny, de dilluns a dissabte

Horari de dilluns a divendres: De 5 a 7 de la tarda

Horari dissabtes: De 5 de la tarda a 8 del vespre.

 Un guarda de pati vetllarà per aquest espai.

 

Pàgina 117 de 129Primera   Anterior   112  113  114  115  116  [117]  118  119  120  121  Següent   Última   

 CALENDARI D'ACTIVITATS

 

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

Documents

 Titol 
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
MANIFEST CIUTATS EDUCADORES 2017Descarrega
Calendari escolar 18-19Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega