Blogs Banyoles

Benvinguts i benvingudes al Blog del Servei d’Educació, un espai per conèixer, debatre i gaudir de les propostes educadores de la ciutat


Esport a la infantesa: quin, com, quan i quant, amb Albert Batalla, investigador i docent

Dijous 22 de febrer de 2018 a les 9 del vespre al Gimnàs de l’Escola La Draga

Hem reflexionat prou sobre les condicions que han d’envoltar la pràctica esportiva per tal que desplegui, en el sentit desitjat, tot el seu potencial formatiu? Estem segurs que l’esport en edat escolar aporta els valors que li suposem? Quin esport és convenient per a la infància? Quant esport cal fer durant les edats de creixement? Quan cal començar a fer esport? ...

En aquesta segona trobada del curs intentarem respondre a alguns d’aquests i altres interrogants.


Organitza: AMPA centres escolars de Banyoles i Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles

 Amb la col·laboració del Consell Esportiu Comarcal del Pla de l’Estany i la Càtedra d’Esports i Educació Física – Centre d’Estudis Olímpics UdG

         

PROPERA XERRADA:

EL CERVELL, QUÈ LI AGRADA APRENDRE?, amb David Bueno.

Dijous 19 d’abril a les 9 del vespre a l’institut Pla de l’Estany


L’orquestra de corda de l’EMMB, la Job-Batenvic, i la Banyoles Big Band, formades per alumnes amb edats compreses entre els 13 i els 17 anys i que estudien majoritàriament als centres de secundària de Banyoles, ofereixen un concert d’1 hora aproximada de durada en un dels instituts de Banyoles. El repertori del concert s’ha treballat amb la suficient antelació per part dels especialistes de música.


Al curs 2015/2016 es va  fer el primer concert a l’institut Brugulat i el 2016/2017 va ser el torn de l’escola Casa Nostra. Per aquesta 3a edició, l’institut acollidor del concert serà el Pla de l’Estany, i es farà divendres 16 de febrer a la 1 del migdia. Des de l’ajuntament s’organitza un servei de bus que recull als alumnes de les orquestres dels seus instituts per portar-los a l’institut on es realitza el concert.

 


En el marc del cicle de conferències sobre Història de la Literatura Catalana organitzat pel Centre d’Estudis Comarcal de Banyoles, el proper divendres dia 16 de febrer es farà la conferència: Literatura dels anys trenta. Josep Pla. Josep Maria de Sagarra, a càrrec de Lola Torrent, a les 8 del vespre a la Sala d’Actes del Museu Darder.

 

Dins del segon curs: Del Realisme i Naturalisme a la postguerra

 
   

Aquesta Setmana Santa podeu apuntar-vos als cursos que ofereix l’Oficina Jove del Pla de l’Estany per obtenir els títols de monitor i premonitor de lleure.


Monitor/a de lleure: curs intensiu del 23 de març al 2 d’abril i el cap de setmana del 7 i 8 d’abril. Els dies 28 i 29 de març hi ha l’estada a una casa de colònies.


Premonitor/a de lleure: si teniu entre 15 i 17 anys, l’Oficina Jove del Pla de l’Estany us ofereix aquest curs que podeu triar en dos torns.

1r torn: del 16 al 18 de març a Sant Martí de Llémena.

2n torn: del 6 al 8 d’abril a la Vall de Bianya.

PREMONITOR

Trobareu tota la informació, inscripcions, preus i requisits al web de Cal Drac.



Un any més, el restaurant Vora Estany obre les seves instal·lacions per acollir els infants de diferents escoles que els mesos de febrer i març participaran a l’activitat “Els nens a la cuina”, i que enguany arriba a la cinquena edició. L’activitat està organitzada conjuntament pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles i el Vora Estany, i forma part de l’oferta d’activitats de La Guia de Recursos Educatius.

L’activitat té per objectiu que els nens i nenes s’ho passin bé tot aprenent; que descobreixin un espai especial com és un restaurant per dintre; que elaborin un plat; sensibilitzar-los sobre la importància de l’alimentació sana i equilibrada. 

Mentre un grup es renten les mans i visiten la cuina, un altre grup es queda a la sala on la monitora els fa una presentació i relaciona la piràmide de l’alimentació amb els aliments que es faran servir per elaborar la recepta. Així, de manera molt visual els infants veuen quins són els aliments dels quals és important menjar-ne més quantitat, quins s’han de controlar i quins cal evitar o menjar-ne molt poca quantitat.

  

Seguidament, en Jordi, cap de cuina del Vora Estany, els explica la recepta, que han d’anar anotant en un paper, i tots plegats elaboren el plat. Un cop finalitzada l’elaboració, es mengen el plat que han preparat.

     

En aquesta edició hi participaran alumnes de Cicle Mitjà de les escoles Baldiri Reixac, Can Puig, Casa Nostra, La Draga i el Pla de l’Ametller, i també el centre especial de treball El Puig, amb uns 215 infants participants.

 

     




La Banda Balca té un públic molt jove: nens i nenes de 2 i 3 anys. Tot i que també en són seguidors les seves famílies. El grup va sorgir de la iniciativa d’uns pares i mares de La Balca – Centre Educatiu Municipal 0-3, l’escola bressol municipal de Banyoles. La seva trajectòria al llarg dels anys els ha dut a gravar un segon disc Objectiu: La Terra, amb el qual han quedat semifinalistes de la categoria de millor disc infantil / públic familiars dels premis Enderrock per l’any 2017.

La segona tanda de votacions es tancarà l’11 de febrer i en sortiran els tres finalistes. En la tercera tanda, del 13 al 25 de febrer, es triarà el guanyador d’aquesta categoria, que rebrà el premi en un acte que tindrà lloc el dimecres 7 de març a l’Auditori de Girona. 

El Punt Avui 3/2/17 

Enderrock 

 

                                 Fotografia Fina Martínez


El documental del mes

L’hora dels deures, del director Ludovic Vieuille

La intel·ligència d’un nen es mesura a partir de  la seva habilitat per fer els deures que li imposen des del col·legi? Com això pot afectar a la seva autoestima i al seu futur desenvolupament emocional? Una petita perla cinematogràfica que mostra com es poden enfortir o debilitar els vincles entre un pare i un fill amb el simple fet de dedicar una estona per fer els deures amb ell.

Dijous 8 de febrer, a les 8 del vespre al Centre Cívic Santa Eugènia (Girona).

Més informació:

https://eldocumentaldelmes.com/doc/lhora-dels-deures/

http://diarieducacio.cat/documental-frances-posa-deures-davant-mirall/


 

 

 


El Pla d’Escolarització Extensiva va aplegar professionals de diferents àmbits, alguns pares i mares i alguns professionals de municipis de les comarques gironines per a posar en valor la tasca realitzada durant aquest temps per a aconseguir una escolarització equilibrada i inclusiva i, alhora, aportar reflexions sobre estratègies que pot emprendre la ciutat per a esdevenir més inclusiva, especialment amb relació a alguns reptes, com són la inclusió de joves amb risc i les relacions família-escola-entorn.

 

La “vivència d’èxit” per part de les persones és una de les principals idees força que va sorgir i que va connectar les aportacions de tots els experts que van participar a la jornada. Així doncs, promoure l’experiència de vivències d’èxit és fonamental per a promoure la inclusió de joves, famílies i col·lectius vulnerables, de la mateixa manera que la vivència d’èxit per part dels professionals implicats en un projecte és una oportunitat per a enfortir el treball en xarxa.

També va connectar totes les intervencions la idea que “la diversitat crea riquesa” en tots els sentits; la diversitat crea contextos complexes i alhora, necessàriament, genera respostes complexes que esdevenen enriquidores per a totes les parts implicades.

Al matí vam abordar temes com ara què vol dir inclusió, com podem enfocar el treball en xarxa i la inclusió dels joves amb risc, amb l’acompanyament de Xavier Besalú i Òscar Prieto de la UdG,  Montserrat Bertran del Departament d’Ensenyament i Begonya Gasch de Fundació El Llindar.


A la tarda vam comptar amb Jordi Collet de la Universitat de Vic, Xevi Planàs de l’Escola La Sínia de Vic i Anna Camps i Anna Morejón de l’Escola Llar d’Olot, amb els quals vam parlar de com fomentar la inclusió dels infants i les famílies des de l’escola i de la necessitat d’enfortir els vincles entre famílies, escola i comunitat entesa en el sentit més ampli de la paraula.

La jornada 20 anys de Pla d’Escolarització Extensiva - Estratègies per a una ciutat inclusiva es va desenvolupar ahir 1 de febrer amb una participació d’unes setanta-cinc persones al matí i una cinquantena a la tarda.

En aquesta jornada vam agrair la mirada preventiva, solidària i de territori que van impulsar les direccions de les escoles públiques i el director de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic d’ara fa vint anys que van impulsar aquest pla, i als diferents polítics que han fet possible la seva continuïtat fins avui.

Aquest pla, que va sorgir de la base, és considerat un referent de bona pràctica i ha portat a Banyoles a ser una de les ciutats amb major presència de població escolar d’origen estranger a les aules i amb un índex de segregació escolar més baix de Catalunya, segons els darrers informes del Síndic de Greuges.

Amb motiu dels 20 anys del Pla d’Escolarització Extensiva, podeu visitar una mostra d’experiències, un testimoni, de les moltes accions a favor de la inclusió que impulsem a la ciutat diferents entitats socials i educadores.

          

Podreu visitar l’exposició:

- 2 i 3 de febrer a l’Espai Eat Art, Plaça Major de Banyoles.

-des del 7 al 28 de febrer a la Biblioteca Comarcal del Pla de l’Estany, Carrer Llibertat, 155, 1r. Banyoles

-durant els dies de preinscripció, a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Banyoles, Passeig Indústria, 25.

Hi han participat:

La Balca i Servei d’Educació: Vine a La Balca!

Escola Camins:  Setmana literària

Escola Can Puig: Espai de mares

Escola Pla de l’Ametller: Sakhanu

Escola La DragaViatgem arreu del món

UEC Banyoles:  Labgames

Institut Pere Alsius: Jocs que sumen

Institut Pla de l’Estany:  Unitat de Suport a l’Educació Especial

Institut Pla de l’Estany:  Descobrim les nostres arrels

COIET – El Puig:  Gimnàstica inclusiva

CàritasL’Obrador

Consell EsportiuTarda Jove

Entitats i Ajuntament:  Lleure per a Tothom

Serveis SocialsContes per Sant Jordi

Escola d’Adults: Converses per aprendre

Escola Casa Nostra: En companyia del més savis


Organitza:

Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles

Consell Escolar Municipal de Banyoles

     
 
Col·labora:

Centres educatius i entitats educadores de la ciutat

L’Obrador

Fundació Lluís Coromina

Biblioteca comarcal del Pla de l’Estany

            
     

El mes d’octubre es va dur a terme a l’Institut Josep Brugulat un taller de percussió corporal. Es va utilitzar un mètode de treball creat pel percussionista i musicoterapeuta Santi Serratosa, que s’anomena Senyalització, Seqüenciació, Música (SSM) i que consisteix en ensenyar els patrons rítmics de manera pràctica en temps real,  estructurar els ritmes  en seqüències i finalment, l’objectiu més important: fer música. 

En Santi va proposar una coreografia que posteriorment es va treballar en les matèries optatives de música de 3r i 4t d’ESO i amb els alumnes de 1r i 2n  de  Batxillerat d’Arts escèniques, Música i Dansa. El tema escollit va ser Something just like this de Chainsmokers & Coldplay.

El treball musical es va portar a terme a l’estudi de gravació d’en Robert Fàbrega, a Banyoles, on els alumnes del Batxillerat d’Arts Escèniques Música i Dansa van gravar la part instrumental i vocal de la cançó. La postproducció de l’àudio de percussió corporal va tenir lloc a la Fusteria Estudi d’en Toni Pagès. 

A partir d’aquest treball, en Dani Subirà, d’Air Fotonix, i el cantant Guillem Roma es van encarregar de la filmació i posterior edició d’aquest vídeo que podeu veure aquí i que vol ser un repte per a totes aquelles escoles o instituts que el vulgueu portar a terme. S’inclouen el vídeos tutorials fets per en Santi Serratosa i la Mariona Castells i sempre podeu consultar a l’institut per tenir les partitures, la música en mp3 o tot allò que necessiteu.

 

Pàgina 10 de 129Primera   Anterior   5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  Següent   Última   

 CALENDARI D'ACTIVITATS

 

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

Documents

 Titol 
Calendari escolar 18-19Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
MANIFEST CIUTATS EDUCADORES 2017Descarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega