Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Articles de 2017


Una frustració cada dia, és un bon antídot perquè els nens i nenes aprenguin a gestionar la frustració i en surtin enfortits.

Ahir l’Eduquem en Família ens va oferir una de les sessions més participatives i amb més intervencions. La Carme Pujol, formadora de l’Institut d’Ecologia Emocional, ens va fer reflexionar sobre la frustració i ens va donar eines, antídots, per vacunar els nostres fills i filles i fer-los més forts, autònoms i emocionalment competents per a afrontar situacions adverses. La seva proximitat i l’enfoc directe i planer de la sessió va contribuir a que una bona part de la sessió es dediqués a intervencions, exemples i consultes compartides per part de tots els que hi vam participar.

Vam poder parlar de molts exemples que van il·lustrar els antídots que ens proposava la Carme per aconseguir una conducta adaptativa i emocionalment ecològica davant les frustracions dels nostres fills i filles: coherència, cultura de l’esforç, autoestima, desdramatitzar el fracàs, perseverància, creativitat, flexibilitat, conversar, reforçar les situacions adequades, aprendre a renunciar com a pares i a “deixar anar”.

Vam definir la resiliència com la capacitat per a fer front a les situacions adverses i sortir-ne enfortits.

Algunes de les idees que van quedar paleses a la sessió d’ahir va ésser el fet que a la vida tots trobem situacions o obstacles que ens generen frustració i que podem entendre-les com una oportunitat per a créixer. És important que els nostres fills i filles es frustrin i aprenguin a gestionar la frustració d’una forma saludable i constructiva.

Al web de l’Institut d’Ecologia Emocional  hi trobareu moltíssima informació, el programa de formació, un diccionari i altre eines per a comprendre millor els conceptes i una extensa bibliografia. La llibreria l’Altell ens en va portar una mostra, especialment dedicada a les famílies.

Si desitgeu rebre un butlletí amb informació actualitzada sobre educació emocional només cal que podeu indiqueu el vostre correu electrònic en aquest enllaç:

http://www.ecologiaemocional.org/ca/ecologia-emocional/capsules 

 


L’Espai entre pares i mares és un espai de formació, aprenentatge i intercanvi.

La propera sessió és una xerrada sobre les pors, com gestionem les nostres i com acompanyem les de l’infant, i es farà el dimarts 28 de febrer a La Balca – Centre Educatiu Municipal 0-3.

Com acompanyar les pors infantils anirà a càrrec de Mariona Grivé, psicopedagoga del CDIAP (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç) del Pla de l’Estany.

 


L’activitat Els nens a la cuina va arrencar aquesta setmana en l’edició per aquest curs. L’activitat, que acosta els infants al món de la cuina, l’alimentació saludable i el funcionament d’un restaurant, es consolida com una activitat de La Guia molt ben valorada pels centres educatius i pel mateix restaurant Vora Estany, que l’organitza conjuntament amb el Servei d’Educació.

Us deixem unes imatges de la primera sessió.

 

   
   
   
   

L’Escola d’Adults presenta el programa d’activitats culturals que portaran a terme al llarg del mes de febrer i fins el 2 de març.

Podeu descarregar-vos el document aquí.



Aquest proper dijous 16 de febrer, nova sessió d’Eduquem en Família amb Carme Pujol, formadora de l’Institut d’Ecologia Emocional, amb qui reflexionarem sobre la frustració, com superar-la i com estimular la capacitat de resiliència.

Lloc: Escola Baldiri Reixac (gimnàs)

Hora: 9h del vespre

No us la perdeu!


 


D’acord amb la informació que ha publicat el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ja estan previstos els terminis de presentació de sol·licituds en els diferents ensenyaments de cara al curs 17-18.


El primer torn és del 23 de març al 4 d’abril per a les preinscripcions al segon cicle d’educació infantil, educació primària, centres integrats i educació secundària obligatòria.

 

D’acord amb la informació que trobareu al web del Departament d’Ensenyament els criteris de prioritat d’admissió de l’alumnat són els mateixos que els de l’any passat.

 

Més informació a:

 

http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/info-general/

Al nostre blog, a l’apartat ESCOLARITZACIÓ, a finals d’aquesta setmana




Del 15 al 23 de febrer l’Escola Oficial d’Idiomes celebra la setmana cultural, amb diverses activitats que es portaran a terme a La Cúpula c/ Pere Alsius, 12 3a.

Són obertes a tothom. Podeu consultar el programa en el següent enllaç:

http://www.eoibanyoles.cat/admin/imatgesBD/setmanacultural2017.pdf


Avui dilluns 13 de febrer de 2017 comença la 8a edició del projecte intergeneracional Inter 12/90, organitzat pel  Pla de Ciutadania i Immigració i el servei Fem Companyia de l’Àrea de Benestar Social i que desenvolupen els alumnes de 6è de l’escola Pla de l’Ametller.

Durant 6 sessions les persones grans explicaran, des de la seva vivència, com han evolucionat aspectes relacionats amb l'escola, l'habitatge, el territori, els oficis i els jocs. El projecte fins ara ha tingut molt bona acollida per part de l'escola i tant l'alumnat com les persones grans el valoren molt positivament per  pels coneixements adquirits i sobretot per la relació que s'estableix a nivell intergeneracional.

 


“La  fi  es  el  principi”  és  una exposició itinerant que, per primera vegada presenta una síntesi de les pràctiques funeràries a la prehistòria, a partir de la mostra de més de 300 objectes de 20 museus catalans. Aquesta exposició vol ser una via d’aproximació al nostre passat a través de la rica cultura material que ha perviscut de la prehistòria a Catalunya: l’arqueologia de la mort.

L’exposició  es  compon  d’un  preàmbul  i  una  introducció  que  dóna  pas  a  vuit  àmbits  temàtics  i  alhora cronològics,  acompanyats  de  quatre  recreacions  de  diferents  tipus  d’enterrament  característics  de  la prehistòria.

 

Organitzen: Museu d’Arqueologia de Catalunya-Arqueoxarxa, Museu Arqueològic de Banyoles, Ajuntament de Banyoles 

Amb el suport de: Diputació de Girona

ENTRADA GRATUÏTA

 

Visites lliures per a grups escolars:

 

Concertació prèvia al 972574467 o museudarder@ajbanyoles.org

Horari de visita: dimarts a divendres, de 10:30-13:30 i de 16 h a 18:30 h

Grups de màxim 30 alumnes

Durada de la visita: de 30 minuts a 1 hora (segons el criteri dels professors)



A l’Eduquem en Família d’ahir vam acollir a Carme Pujol, formadora de l’Institut d’Ecologia Emocional gestionat per Mercè Conangle i Jaume Soler.

En aquesta primera trobada amb la Carme vam apropar-nos al món de l’ecologia emocional i el model CAPA, persona creativa, autònoma, pacífica i amorosa. Ens va aportar idees i conceptes per a descobrir com són d’importants les emocions a la nostra vida i la importància de gestionar-les d’una forma adequada, que potenciï i beneficiï les relacions personals i amb l’entorn.

Vam reflexionar sobre quatre idees fonamentals a partir de les quals podem millorar la gestió de les nostres emocions en qualsevol context, família, escola o organització, i que concretarem i ampliarem a la propera sessió el dia 16 de febrer, dedicada a la superació de la frustració.

 

La coherència del pensament, l’acció i l’emoció, des d’on podem aconseguir l’autoritat moral i ser autèntics referents pels nostres fills i filles amb relació als valors que els volem transmetre.

L’autocontrol, amb totes les estratègies que puguem desplegar per aconseguir-lo: identificar l’emoció, la seva causa, fer higiene emocional diària, no deixar-ho passar, respectar els temps, fer alguna cosa diferent a l’habitual, compartir temps de qualitat, etc.

La motivació interna, la perseverança, la voluntat i el compromís. La idea és que els infants entenguin que a totes les persones ens passa que no sempre estem motivats per fer tot el que fem, que hi ha coses que les fem per un compromís i una responsabilitat. Els pares i mares podem aportar moltes vitamines emocionals per fomentar aquest compromís, responsabilitat i motivació: abraçades,  temps exclusiu, de qualitat, reconeixements, felicitacions, etc.

L’agraïment és una de les vitamines emocionals més potents, pel seu efecte bumerang positiu, i més encara si concretem allò que agraïm, “gràcies per...”

Després d’aquesta sessió més general, d’aquí a quinze dies, el dijous 16 de febrer, focalitzarem l’anàlisi sobre la frustració, com superar-la i com estimular la resiliència. Us hi esperem!


 

Pàgina 16 de 18Primera   Anterior   9  10  11  12  13  14  15  [16]  17  18  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega