escort izmir
Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Articles de 2015


L’Eduquem en Família va aplegar ahir vespre unes 140 persones a l’escola Pla de l’Ametller per escoltar i reflexionar amb la Carme Thió. Uns panells donaven testimoni de les 5 edicions anteriors d’aquest projecte, que va néixer al curs 10-11 com un projecte de ciutat impulsat per les AMPA de Banyoles i el Servei d’Educació de l’Ajuntament.

     
     
 

Aquesta petita exposició reflectia diverses temàtiques que s’hi han tractat, com ara l’educació de  les emocions, els valors, el funcionament del cervell, el dol, la sexualitat, etc.  i experts com ara Ferran Salmurri, Víctor Küppers, Eva Bach, Mª Jesús Comellas, Mònica Conill, Núria Tió, entre molts altres.


 

Carme Thió ens va fer reflexionar sobre els eixos bàsics per fomentar que els nostres fills i filles siguin feliços, autònoms i responsables, les 3A: Afecte, Autonomia i Autoritat.

Sobre l’AFECTE, la Carme afirmava que  és evident que els pares i mares estimem els nostres fills però el que és imprescindible és que ells i elles s’hi sentin d’estimats. És important que els pares i mares manifestem el nostre afecte de manera incondicional, sense condicions, que tractem els infants de manera respectuosa i amable, amb sinceritat, fomentant la confiança; l’afecte té a veure amb el saber escoltar i el saber preguntar (sempre que estiguem disposats a escoltar la resposta), té a veure en acceptar el fill o filla tal com és, a no posar etiquetes i fomentar imatges preconcebudes, a creure en les seves capacitats.

L’AUTONOMIA és imprescindible per fomentar una bona autoestima, és una condició indispensable per a l’aprenentatge i contribueix a fer infants responsables de les seves accions. Actuar amb autonomia no és sinònim de fer el que un vulgui, sinó actuar a partir d’un criteri raonat. L’autonomia afavoreix la vivència positiva de l’esforç, la responsabilitat, la perserverança, la creació de criteris propis i independents.

Dedicar temps i paciència en fer créixer la seva autonomia és una de les millors inversions: donar-los oportunitats, confiar en les seves capacitats, generar expectatives, posar-los en situació d’escollir dins uns marcs de referència, acceptar els errors, no sobreprotegir perquè desprotegeix, amb un adult que posi límits i proposi referents.

L’AUTORITAT no és sinònim d’autoritarisme. No ens agrada que ens vegin com a persones autoritàries, però els infants necessiten un adult amb autoritat i a vegades costa que els pares i mares visquin positivament la tasca que els correspon d’autoritat. Els infants fan cas dels adults o bé per por o bé per confiança. Les dificultats les trobem quan hem de posar els límits. Ho podem fer més fàcilment donant missatges en positiu i fent viure als infants les conseqüències dels seus actes, no pas castigant. L’autoritat no és una lluita de poder, ha d’anar lligada a l’empatia.

“M’agrada la família que m’ha tocat!” és una frase que va pronunciar un infant en un dels treballs amb famílies que realitza la Carme Thió i que ha donat nom al seu darrer llibre, on desgrana què podem fer els pares i mares perquè un infant creixi amb afecte, autonomia i autoritat.




 


Els espais globals són espais psicoeducatius de trobada entre mares i pares i els seus infants amb la finalitat de compartir experiències i inquietuds i aprofundir en l’educació dels fills i filles. Són espais oberts a tothom i per participar-hi només cal trucar a La Balca.

Espai nadó: els dimarts de 10 a 12 del matí, per a famílies i infants fins a 12 mesos.

Espai familiar: els dimarts de 3 a 5 de la tarda, per a família i infants entre 1 i 3 anys.

 

La Ludoteca és un espai on els vostres fills o filles podran jugar amb altres nens i nenes, en un entorn ben estimulant. La Ludoteca és oberta a tothom cada dia de 5 a 6 de la tarda.


La Balca – Centre Educatiu Municipal 0-3 és un centre integral que ofereix diferents espais d’atenció i suport a la petita infància i la família. Compta amb un equip de professionals molt proper que basa el seu treball en l’infant com a protagonista, l’entorn i la participació de la família.   

Trobareu més informació a l’Espai Balca d’aquest blog.



 

 


La Fundació Carulla convoca la IV Jornada Premis Baldiri Reixac 2015 per valorar i compartir  alguns dels treballs premiats en l’edició del curs 2014-15.

 

La jornada serà dissabte 17 d’octubre a l’Institut Jaume Vicens Vives de Girona.

 

En aquest esdeveniment es presentaran les bases de la propera edició dels premis.

 

PROGRAMA  
   

 


El Centre Promotor APS (Aprenentatge Servei) amb la col·laboració d'Oikocrèdit organitzen una convocatòria per impulsar dos àmbits de l’aprenentatge servei: les noves tecnologies i les finances ètiques.

El suport s'adreça a tots els centres i institucions educatives, tant de l'àmbit formal com del no formal, i a entitats socials no lucratives de Catalunya que es proposin desenvolupar projectes d'aprenentatge servei en qualsevol d'aquests àmbits durant el període 2015-2016.

La Fundació Jaume Bofill aporta una dotació econòmica de 5.000 euros pel suport a projectes que incloguin les noves tecnologies i Oikocrèdit aporta una dotació econòmica de 3.000 euros pel suport a projectes sobre finances ètiques i inclou recursos per assessorament per a tots els projectes ajudats.

 

 

Les experiències es poden presentar fins el 26 d’octubre de 2015 amb un imprès que us podeu descarregar des del web de l’APS.

BASES DE LA CONVOCATÒRIA

 
   

 


El Servei Comarcal de Català del Pla de l'Estany i la Biblioteca proposen un club de lectura diferent a alumnes dels cursos de català, participants en el VxL i tothom qui vulgui llegir i parlar en català, mentre es descobreixen les diverses tradicions gastronòmiques que conviuen a la nostra societat.

El Club de Lectura Fàcil que proposa el Servei Comarcal de Català en col·laboració amb la Biblioteca comarcal combina la lectura i el comentari de textos de diferents gèneres (periodístics, assaig, literaris, receptes...) amb un parell de tallers pràctics sobre cuina (la catalana i una altra que caldrà concretar) i l'aportació d'un gastrònom i un escriptor que ens parlaran d'obres i autors catalans que han sabut conjuminar aquests dos mons. 

Es tracta d’un club en què les lectures i les trobades tenen com a objectiu fomentar l’ús del català entre aquells que l’estan aprenent o bé ja el parlen, però necessiten millorar-ne l’expressió o bé volen començar a llegir textos en aquesta llengua. Per això diem que és una proposta emmarcada en la lectura fàcil.

El Club tindrà lloc cada tercer dijous de mes a la sala polivalent de la Biblioteca comarcal a les 18 h, excepte en el cas dels tallers pràctics, que es duran a terme al Centre Cívic Banyoles. El primer dia serà el proper 15 d’octubre.

És una activitat gratuïta, però si hi esteu interessats, cal que us hi inscriviu prèviament a: 

Biblioteca comarcal - 972 57 16 02

Servei Comarcal de Català - 972 57 35 50

a/e: plaestany@cpnl.cat



El dimarts 20 d’octubre, a les 6 de la tarda, al Centre Cívic Barri Vell-Mercadal de Girona, es farà la presentació del llibre, i posterior debat sobre el projecte, “L’escola a temps complet. Cap a un model d'educació compartida”, d’Elena Sintes Pascual, sociòloga i investigadora dels usos socials del temps. L'acte, que comptarà amb la presència de l'autora de l'informe, és organitzat pel Moviment de Renovació Pedagògica de Girona, amb el suport de la Fundació SER.GI i la Fundació Jaume Bofill.

L'educació a temps complet aposta per un model d'escola que ofereix l'oportunitat de reduir les desigualtats educatives i, alhora, introdueix noves pràctiques i maneres d'entendre i organitzar l'escola i l'educació de manera compartida. Reflexionarem sobre els models internacionals i les possibles aplicacions a la realitat del nostre país.

Més informació als enllaços següents: 

http://www.fbofill.cat/publicacions/escola-temps-complet

http://mrpdegirona.blogspot.com.es/

 


A la línia de Recursos Educatius que impulsa el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles, el curs 2009-2010 es va incorporar el programa Eduquem en família, un cicle de xerrades organitzat de manera conjunta pel Servei d’Educació i totes les AMPA dels centres educatius de Banyoles. Al llarg d’aquests sis cursos, l’Eduquem en Família ha anat creixent en participació i contingut, arribant al curs 14-15 a una mitjana d’unes 270 persones per activitat.

Per aquest curs 15-16 s’oferiran cinc trobades que tractaran temes diversos: Carme Thió ens farà reflexionar sobre els elements essencials de la família i ens preguntarem per què  ens agrada la família que ens ha tocat; dues xerrades ens parlaran de sexualitat, una adreçada a la infantesa i una a l’adolescència, a càrrec de Pere Font, director de l’Institut d’Estudis de la Sexologia i la Parella; el pedagog Gregorio Luri ens parlarà del luxe de ser pares imperfectes i Àlex Forasté explicarà com podem fomentar la creativitat a la família.

Està previst que el programa del curs finalitzi amb una jornada festiva de jocs en família, per fomentar la creativitat i l’actitud emprenedora.

A l’espai Eduquem d’aquest blog podeu consultar la programació de l’eduquem, informació sobre els professionals i les xerrades i enllaços a pàgines relacionades amb el tema.

Al blog també hi trobareu  el calendari d’activitats, amb informació sobre les activitats relacionades amb l’educació al municipi, calendari escolar, plenaris del Consell Escolar Municipal, programació de teatre i música a les escoles, entre d’altres.



El primer plenari del Consell Escolar Municipal d’aquest curs es durà a terme el proper dimecres 14 d’octubre, a 2/4 de 9 del vespre a l’escola Can Puig. Prèviament, per tothom que ho desitgi, obrirem les portes del nou local del barri de Canaleta, on es desenvoluparà el projecte socioeducatiu de Canaleta a partir d’ara.

Us recordem que els plenaris del CEM són espais oberts a tothom. Hi sereu benvinguts!

Després de 9 anys en funcionament, el proper dia 9 d’octubre, el Projecte d’Intervenció Socioeducativa Canaleta – Can Puig obrirà un nou espai al barri, al carrer Mas Usall, que a partir d’ara serà el seu espai de referència.

Finalment, l’Ajuntament de Banyoles ha adquirit i remodelat un local espai per acollir aquest projecte i per dotar el barri d’un espai de trobada i dinamització. 

L’espai ja es va presentar a la premsa i s’inaugurarà amb els veïns el proper dia 9 d’octubre a la tarda.

               (fotografia Harold Abellan)

El Projecte Socioeducatiu de Canaleta té el seu origen l’any 2006, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, amb la finalitat de proporcionar als infants i joves del barri i les seves famílies un espai per compartir, cohesionar, participar, aprendre i créixer.

L’arrencada del projecte va ésser possible gràcies a l’impuls decidit de la regidoria d’Educació de l’Ajuntament, la implicació de l’escola per millorar la igualtat d’oportunitats entre els més petits del barri, el suport generós dels veïns, que van resoldre la manca d’espai cedint el seu local social ubicat en un garatge, i la professionalitat d’Orió Eduserveis.

El projecte es va iniciar com una activitat d’estiu i a partir de l’any 2007 es va transformar en una acció d’intervenció comunitària anual, amb el nom de Projecte d’Intervenció Socioeducativa Canaleta-Can Puig, que s’ha anat desenvolupant fins avui.

Les claus de l’èxit d’aquest projecte han estat, per una banda, el fet que partia d’una necessitat real del barri, per altra banda l’important treball en xarxa que l’ha acompanyat i, especialment, els educadors, la Núria i l’Albert, que l’han impulsat al llarg d’aquests anys i que han esdevingut un autèntic referent pel barri. 

     
     
 

Durant els gairebé 9 anys de funcionament, el projecte ha atès cada any més de 100 infants i joves, amb una metodologia oberta, recolzada amb l’aprenentatge i servei, que ha afavorit que petits i grans s’impliquin i s’estimin el seu barri. D’aquí n’ha sorgit un espai de suport personal, suport a l’estudi, un servei de préstec de llibres i jocs de taula, un espai TIC, la revista El Rajol, cinefòrums i xerrades, projectes de millora del barri, la recuperació de la festa, entre altres accions.

Per l’Ajuntament de Banyoles la dinamització d’aquest projecte ha estat una aposta ferma i decidida que ha hagut de salvar esculls importants com la manca d’un espai suficientment adequat, la recerca constant de finançament suficient i la posada en marxa d’un projecte d’aquesta envergadura en un barri amb escassos equipaments i serveis en funcionament. Finalment, la compra i l’obertura d’aquest espai representa, doncs, la culminació del treball en xarxa impulsat pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles amb l’objectiu de fer més Banyoles Ciutat Educadora.

A partir d’ara s’enceta una nova etapa i el projecte passarà a formar part de la xarxa de Projectes Socioeducatius de Banyoles que gestiona i coordina l’Àrea de Benestar Social del Consell Comarcal del Pla de l’Estany.

Gairebé una quarantena de nois i noies dels centres educatius del municipi faran d’aprenents a diferents empreses del territori en el marc de diferents projectes singulars i d’atenció a la diversitat.

Aquests nois i noies, alumnes dels diferents centres de secundària del municipi, a través del projecte Drac de l’institut Pere Alsius, el Projecte POTs de l’institut Josep Brugulat i la UEC Banyoles que acull alumnat de tots els centres de secundària, podran fer d’aprenents en empreses i entitats de molts àmbits diversos: automoció, restauració, llars d’infants, empreses del ram del metall, del món del cavall, magatzems, perruqueria, manteniment en general, etc.

Un dels objectius del projecte és afavorir l’obtenció del graduat en educació secundària obligatòria per part dels nois i noies; i també apropar-los al món prelaboral promovent les seves habilitats i competències personals i socials. En aquest sentit, la implicació de les empreses amb aquests projectes és fonamental i els agraïm profundament la seva col·laboració.

     

 


 
   
Pàgina 6 de 20Primera   Anterior   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
green temptation delay krem penimed pheda dmt kaçkar ayısı balı